Logo

Aktualności

Memoriał Strzelecki w Kobylnikach

Dziewięcioro członków naszego Stowarzyszenia wzięło wczoraj udział w XIII Memoriale K. Derendy w strzelaniu z KBKS w Kobylnikach.
Liczny udział Stowarzyszeń oraz Klubów Honorowych Dawców Krwi z różnych rejonów Polski zagwarantował świetną zabawę i rywalizację na strzelnicy.
Nie zabrakło ogniska, loterii fantowej, ciastek oraz pysznego chleba ze smalcem i ogórkiem kiszonym.

Zdjęcia z tego wydarzenia możecie zobaczyć w naszej galerii

50-lecie działalności klubu HDK z Janikowa

Wczoraj mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w obchodach 50-lecia działalności jednego z naszych zaprzyjaźnionych klubów HDK. Serdecznie dziękujemy Klubowi Honorowych Dawców Krwi przy UM w Janikowie za zaproszenie. Jeszcze raz gratulujemy Wam osiągnięć oraz życzymy kolejnych lat pełnych sukcesów i radości!

Powitanie lata

Żar leje się z nieba. Bez wątpienia widać i czuć, że mamy lato.
Jak najlepiej rozpocząć wakacje? Oczywiście w gronie przyjaciół i rodziny.
Nasi krwiodawcy też tak uważają, więc przywitaliśmy je wczoraj grillowo. Oczywiście nie mogło zabraknąć gier i zabaw. Szczególnie do gustu przypadły boule i piłka do siatkówki. To, że zabawa była udana, bez wątpienia widać na zdjęciach, które może obejrzeć w naszej galerii.

Wyjazd integracyjny w Góry Świętokrzyskie

Ostatnie kilka dni spędziliśmy w Górach Świętokrzyskich i okolicach. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Mniowa, gdzie stanęliśmy oko w oko z prażubrem. Kilkorgu z nas udało się go ujarzmić i pognaliśmy dalej.

Na każdego czekały atrakcje, które trafiły do głębi serca. W Oblęgorku zwiedziliśmy pałac Henryka Sienkiewicza, gdzie znaleźliśmy jego dzieła przetłumaczone na różne języki. W Samsonowie poznaliśmy historię Huty Józef, a w Bodzentynie zwiedziliśmy ruiny zamku. Zamek czekał na nas również z Ujeździe, ale to ten w Chęcinach przypadł szczególnie do gustu kilkorgu z nas.

Skoro góry to obowiązkowo szczyty. W ciągu jednego dnia zdobyliśmy Łysicę (aż dwa razy 😉), Skałę Agaty i Łysą Górę. Przy okazji nie mogło nas zabraknąć u źródełka św. Franciszka, na Gołoborzu i Świętym Krzyżu.

Zaskoczyło nas bogactwo i zauroczyło piękno minerałów skrytych pod skalną skorupą. Z czystym sumieniem polecamy Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie.

W Kielcach wszyscy poczuliśmy się jak dzieci, przypominając sobie nasze zabawki. Następnie odwiedziliśmy Katedrę i Pałac Biskupów. Ponownie spotkaliśmy się z Sienkiewiczem - na chwilę spoczęliśmy przy jego pomniku przed dalszą podróżą.

Nic tak nie stawia na nogi, jak intensywny spacer. Tu z pomocą przyszła nam Kadzielnia. Dotarliśmy do wszystkich ważnych punktów tego miejsca 😀.

Wyjazd był bardzo intensywny... to jeszcze nie wszystko 😎

Gościliśmy w Parku Miniatur w Krajnie Pierwszym, Centrum Geoedukacji - Geonatura Kielce, Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach oraz Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Kałkowie-Godowie i Opactwie Cystersów w Wąchocku.

Tak - Wąchock istnieje i mimo, że jest miastem... posiada też sołtysa.

Bywały trudne etapy i czasem nogi miały dość, ale warto było. Pomimo pojawiającego się zmęczenia wróciliśmy szczęśliwi i zadowoleni.

Zdjęcia z wyjazdu znajdziecie w naszej galerii.

Pielgrzymka Krwiodawców do Płonkowa

Dziś tj. 11.06.2022r. odbyła się, po dwóch latach przerwy spowodowanej COVID-19, X Pielgrzymka Krwiodawców do Płonkowa, która zgromadziła liczne stowarzyszenia i kluby HDK z całej Polski.

Na wstępie została poświęcona tablica ufundowana przez Krwiodawców. Następnie procesja udała się do Parafii św. Maksymiliana Marii Kolbego i świętych Benedykta, Jana, Mateusza, Izaaka i Krystyna w Płonkowie, gdzie na początku Mszy Świętej, która była sprawowana w intencji Honorowych Dawców Krwi, przywitano przybyłych z różnych części Polski Krwiodawców, poczty sztandarowe oraz gości.

Po Liturgii wszyscy zgromadzeni uczestnicy zaproszeni zostali na obiad tj. przepyszną grochówkę przygotowaną przez 6 kucharek (ale było co jeść 😉) oraz słodki poczęstunek z kawą.

Dziękujemy Gospodarzowi - ks. Grzegorzowi Grzybowskiemu oraz organizatorowi - Kazimierzowi Szocińskiemu za zaproszenie.

Zdjęcia z tego wydarzenia jak zwykle znajdziecie w naszej galerii.